The Hermitage Hotel is a 4-star, 79-bedroom hotel with chargeable car parking, ideally situated in the heart of Bournemouth, adjacent to the beautiful Bournemouth Gardens and stunning 7-mile sandy beach, it offers an unbeatable location. Bournemouth International Centre, is directly opposite the hotel, perfect whether you're attending a show, conference or exhibition. The property is just 150m from the Oceanarium, 2 minutes’ walk to the Pavilion and just 5 minutes’ walk from Bournemouth’s centre and BH2 with its cinema, bars and restaurants. Newly renovated bedrooms all have air conditioning and have been designed with bright ensuite bath or shower rooms, a flat screen Freeview TV, tea and coffee making facilities and complimentary WIFI. Many of the bedrooms have fabulous views of the sea and Bournemouth Pier. The restaurant is open for breakfast, lunch and dinner, not forgetting traditional Sunday lunch and Dorset afternoon tea. For a relaxed experience, unwind with a drink in the cozy hotel bar. With its central location, exceptional dining options, and proximity to key attractions and venues, The Hermitage Hotel is the ideal choice for both leisure and business guests seeking a seafront retreat in Bournemouth. Car Parking is available for an extra charge.

Les couples apprécient particulièrement l'emplacement de cet établissement. Ils lui donnent la note de 9,6 pour un séjour à deux.

Les distances indiquées dans la description de l'établissement sont calculées avec © OpenStreetMap.

Points forts de l'établissement

Situé en plein cœur de Bournemouth, cet hôtel affiche l'excellente note de 9,5 pour sa situation géographique.

Infos concernant le petit-déjeuner

Anglais / irlandais complet, Végétarien, Végétalien, Sans gluten, Buffet, Petit-déjeuner à emporter

  • Parking privé à l'hôtel

Clients réguliers

Cet établissement compte plus de voyageurs réguliers que la plupart des établissements.


Connectez-vous pour économiser

Connectez-vous pour voir si vous pouvez économiser 10 % ou plus dans cet établissement.
Connectez-vous pour économiser

Commentaires clients

Catégories :

Personnel
Équipements
Propreté
Confort
Rapport qualité/prix
Situation géographique
Connexion Wi-Fi gratuite

Ce que les personnes ayant séjourné ici ont adoré :

Jolan
France France
« L'hôtel est parfaitement situé sur le front de mer. Chambre propre et confortable, personnel accueillant. »
Thomas
Suisse Suisse
« Le personnel était très agréable. La situation géographique était appréciée aussi. »
Alan
Royaume-Uni Royaume-Uni
« Clean tidy, comfy and friendly staff and an excellent buffet breakfast all you can eat,, Amazing place and righhtby the seafront »
Gareth
Royaume-Uni Royaume-Uni
« Location perfect! Breakfast awesome! Room, spacious, warm and very comfortable. »
Jamila
Royaume-Uni Royaume-Uni
« Comfortable beds spacious family room and location is perfect »
Phillip
Royaume-Uni Royaume-Uni
« Suited our needs . Close to concert venue with parking onsite, quiet room, polite friendly staff »
David
Royaume-Uni Royaume-Uni
« Breakfast was good. Room was very comfortable. Location great. »
Vanessa
Royaume-Uni Royaume-Uni
« We had tickets for the BIC, hotel was just across the road great location. The vibe in the hotel was amazing due to a few guests going to the same event, hotel staff were super friendly and helpful »
Joanne
Royaume-Uni Royaume-Uni
« Loved location to BIC & on site parking. Loved the comfy bed with great pillows. »
Julia
Royaume-Uni Royaume-Uni
« This hotel was very good in every aspect The staff were very pleasant the room was comfortable and it was clean and tidy throughout Very inviting and pleasant from start to finish Thankyou »

Disponibilité

Veuillez sélectionner des dates pour voir les disponibilités et les tarifs de cet établissement.

Type de logement
Nombre de voyageurs
 
1 lit simple
1 lit double
1 très grand lit double
1 très grand lit double
1 lit simple
1 lit double
1 lit double
et
1 canapé-lit
ou
2 lits simples
et
1 canapé-lit
1 lit double
et
2 canapés-lits
ou
2 lits simples
et
1 lit double
1 lit simple
et
1 lit double
et
1 lit superposé
1 grand lit double
ou
2 lits simples
2 lits simples
1 lit double
1 lit double
et
1 canapé-lit
1 grand lit double
ou
2 lits simples
1 canapé-lit
et
1 grand lit double
ou
2 lits simples
et
1 canapé-lit
1 lit simple
et
1 canapé-lit
et
1 grand lit double
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.
Une erreur s'est produite. Veuillez réessayer plus tard.

Environs de l'hôtel

Restauration

Petit-déjeuner

  • Petit-déjeuner Très bien compris dans certaines options ou disponible sur place au tarif de US$21,54 par personne.
  • Nourriture
    Pain • Viennoiseries • Beurre • Fromage • Charcuterie • Œufs • Yaourt • Fruits • Plats chauds/cuisinés • Confiture • Céréales
  • Boissons
    Café • Thé • Chocolat chaud • Jus de fruits
Hardy's Restaurant
  • Type de cuisine
    britannique • européenne
  • Service
    Petit-déjeuner • Dîner
  • Options alimentaires
    Végétarienne • Végétalienne • Sans gluten • Sans produits laitiers
Plus sur la restauration
Plus sur la restauration
Repas • Restaurants • Équipements

Règles de la maison

L'établissement The Hermitage Hotel - OCEANA COLLECTION accepte les demandes spéciales. Ajoutez la vôtre à la prochaine étape !
Arrivée
De 15:00 à 23:30
Vous devrez présenter une pièce d'identité avec photo et une carte de crédit lors de l'enregistrement.
Vous devrez indiquer à l'avance votre heure d'arrivée à l'établissement.
Départ
De 07:30 à 11:00
Annulation / Prépaiement
Les conditions d'annulation et de prépaiement varient en fonction du type d'hébergement. Veuillez saisir les dates de votre séjour et consulter les conditions de l'option choisie.
Enfants et lits

Conditions relatives aux enfants

Tous les enfants sont les bienvenus.

Les enfants âgés de plus de 16 ans seront facturés au tarif adulte dans cet établissement.

Pour voir les tarifs et les informations associés à la taille de votre groupe, veuillez ajouter à votre recherche le nombre d'enfants avec qui vous voyagez ainsi que leur âge.

Conditions relatives aux lits bébé et aux lits d'appoint

0 - 2 ans
Lit bébé sur demande
£6 par enfant et par nuit
3 - 15 ans
Lit d'appoint sur demande
Gratuit

Les frais supplémentaires associés aux lits bébé ne sont pas inclus dans le montant total et devront être payés séparément pendant votre séjour.

Le nombre de lits bébé disponibles dépend de l'option que vous choisissez. Veuillez consulter l'option sélectionnée pour obtenir plus d'informations.

Cet établissement ne propose pas de lits d'appoint.

Tous les lits bébé sont soumis à disponibilité.

Restriction relative à l'âge
Les clients doivent avoir au moins 18 ans pour pouvoir s'enregistrer.
Animaux domestiques
Les animaux de compagnie sont admis sur demande (un supplément peut s'appliquer).
Groupes
Toute réservation de plus de 6 chambres peut entraîner des conditions particulières et des frais supplémentaires.
Cartes acceptées par cet hôtel
American ExpressVisaMastercardMaestroSoloCarte de crédit UnionPay Les espèces ne sont pas acceptées
Fêtes
Les fêtes/événements ne sont pas autorisés.

À savoir

Les informations essentielles pour les voyageurs et voyageuses séjournant dans cet établissement

Please note The Hermitage Hotel does not have any leisure facilities on site. Our guests are welcome to use the facilities at our sister property, the Suncliff Hotel, which include a heated indoor pool, sauna, and mini gym. These are located a short walk from the property.

Please note that this property cannot accommodate hen and stag parties. Internet is not always available at the hotel. Please enquire upon arrival.

If dinner is not requested upon booking, then there will be an extra charge in addition to the stated amount.

Please note that onsite parking is limited and offered on a first-come, first-served basis and chargeable at GBP 14 per car per night. It is not possible to reserve parking prior to arrival. There are also several public car parks nearby as well.

Any type of extra bed or child's cot or crib is upon request and needs to be confirmed by Central Reservations. Supplements are not calculated automatically in the total costs and will have to be paid for separately during your stay.

For all payments made and booking types, the card holder must be present on check-in, and the same card must be presented for a security swipe via chip and pin on arrival. Failure to provide the same card will result in the payment being refunded to the original card, and an alternative payment method requested before check-in will be permitted. The property reserves the right to charge bookings in full up to 48 hours prior to arrival during weekends and peak times, regardless of reservation policies.

Please note that the property can only accommodate dogs with a maximum weight of 10 kg or less.

Please note that a maximum of 1 dog is allowed per room.

Please note that dogs will incur an additional charge of GBP 20 per day per dog.

As a matter of courtesy to other guests, dogs are only allowed in certain outdoor public areas at the hotel, mainly because food is served throughout our bars, lounges, restaurants, and terrace areas.

Please ask a member of the team for designated dog-friendly areas.

Please note that pets are only allowed in the following rooms:

- Classic King or Twin Room

- Classic Family 3 Room

- Classic Twin Room

- Sea View Double Room

- Sea View King or Twin Rooms

A pet bond must be signed at check-in, along with a GBP 50 refundable deposit. Any damage, soiling, or excessive dog hair on soft furnishings will incur specialist cleaning charges.

Please note that this property can accommodate dogs but will not accommodate other types of pets. Guide and assistance dogs are exempt from this policy, and charges for providing the correct certificate or paperwork are provided on check-in.

The hotel lift services the hotel from the ground, first and second floors. The lift does not go to the third floor, which is serviced by a staircase on the second floor.

Guests who are unable to manage stairs should inform the hotel in advance. Our Superior Rooms and Suites have stair access only. The hotel might not have the flexibility to change rooms to meet this request upon arrival. At least one guest per room must be over 18 years of age; minors are not permitted in their own accommodation without prior consent of the hotel.

Please ensure the correct occupancies are selected on booking; failure to do so may result in your check-in being refused. Identification will be required for age verification purposes.

All bookings of 6 or more rooms booked together will be treated as group bookings as per Oceana Hotels’ policy. Group bookings will be contacted within 7 days of making the reservation and will be treated as advance purchase bookings. The full non-refundable payment will be required within 7 days of the reservation being made; no cancellations, modifications, or refunds will be permitted for any group bookings. These group terms and conditions override any rate policy that has been booked. In case of payments not received within 7 days of the booking being made, the hotel reserves the right to cancel the booking without any liability or further communication.

Vous devrez présenter une pièce d'identité avec photo et une carte de crédit lors de l'enregistrement. Veuillez noter que toutes les demandes spéciales seront satisfaites sous réserve de disponibilité et pourront entraîner des frais supplémentaires.

Veuillez informer l'établissement The Hermitage Hotel - OCEANA COLLECTION à l'avance de l'heure à laquelle vous prévoyez d'arriver. Vous pouvez indiquer cette information dans la rubrique « Demandes spéciales » lors de la réservation ou contacter directement l'établissement. Ses coordonnées figurent sur votre confirmation de réservation.

Les enterrements de vie de célibataire et autres fêtes de ce type sont interdits dans cet établissement.

Les clients âgés de moins de 18 ans doivent être accompagnés d'un parent ou d'un tuteur légal pour pouvoir s'enregistrer.